Tuesday, February 18, 2014

Why Isagenix Part 1

WHY ISAGENIX 101.

Part 1.
Ramai kawan2 tanya, kenapa saya pilih Isagenix?
Saya akan terangkan sedikit demi sedikit kenapa saya memilih Isagenix.
Sebab UTAMA ialah, Isagenix adalah syarikat Network Marketing yg TERBAIK pernah saya jumpa.

Kenapa saya cakap terbaik?
Ada byk sebab.. jadi mari kita kupas satu persatu kenapa saya berkata demikian.. sbb pasti org akan ckp.. bila kita dah join, mesti la kita ckp terbaik.. sama sekali tidak, sebab saya dah kaji selok belok, selidik, baca, cuba dan mcm2 lg.

1. Sebab pertama saya pilih Isagenix ialah kerana syarikat Isagenix telah menyediakan dan memudahkan saya utk berniaga 100% Secara Online.
- Saya tak perlu simpan stok
Stok disimpan rapi oleh syarikat dgn keadaan rapi dan suhu yg sesuai. Kalau simpan lama2 di rumah mungkin akan rosak sbb cuaca tak sesuai.

- Saya tak perlu packing.
Jika dulu saya perlu beli kotak, bubblewrap, tape dan mcm2 lg utk bungkus product dgn kemas dan presentable kepada customer. Kini tidak lagi, company dah uruskan semuanya dan package cantik2.

- Saya tak perlu pos
Dulu saya perlu gunakan khidmat poslaju dgn kos mengikut berat, lagi2 guna kotak confirm la kos poslaju kdg2 tolak untung pun ciput je. Berniaga online kebanyakan org nak yg paling murah, nak charge mahal2 tak sampai hati. Ada juga yg jual sama produk mereka beri mcm2 percuma kerana mereka ada modal yg banyak kalau saya buat mcm tu saya saya bukan untung jadi pulak rugi.. erkkk siapa nak buat bisnes kalau asyik rugi.. kann??

- Saya tak perlu penat2 design brochure sendiri atau byr dan tempah brochure.
Kalau dulu saya nak kena tempah atau beli brochure utk sertakan dgn product yg saya jual, kini tak perlu, bila org beli product dan register utk harga murah dan istimewa, company bagi starter kit termasuk buku guideline bagaimana nak guna product, bagaimana nak mula bisnes, bagaimana nak login back office.. dan mcm2 lagi lahh.. 

- Saya tak perlu simpan database customer dlm buku sbb ada sistem Associates Back Office
Apabila saya buat order, tak kira utk retail atau members semua database akan disimpan rapi dlm back office system saya. Tak perlu korek2 file, handphone dan mcm2 lagi lah..

- Saya tak perlu ambil stock di syarikat dan pos sendiri.
Macam saya katakan tadi tak perlu sompan stok dan pos jadi nak ambil stok pun tak perlu.. lagi2 kalau syarikat di KL/Selangor, ahli/members pula di serata Malaysia.. kan satu kerja nak tunggu stok sampai baru nak posbdan deliver. Zaman sekarang semua benda org nak cepat. Jadi kena la ada syarikat pantas dan berdaya saing utk compete dgn lifestyle kita yg nak cepat ni.

Sebelum ini ada syarikat yg saya bawa product mereka bila hujung bulan dan awal bulan syarikat tutup sistem online hingga menyusahkan saya utk ke office HQ yg hanya buka di waktu pejabat , tetapi bila nak ajak ahli ada yg kata boleh buat bisnes 100% online jerrr.. tapi kalau dah stok nak kena simpan berkoyan2 sampai 40 -50 tin, kalau stok habis sistem online shut down nak kena harung jem dan office HQ yg selalu takde parking semata2 nak ambil stok dan POS SENDIRI.. saya rasa dah salah cara promosi tu.. kalau betul kita kata nak bantu suri rumah yg mmg byk masa habiskan di rumah uruskan rumahtangga. Syarikat perlu ambil kira hal2 sebegini.  Ada ketika customer dah bayar tetapi saya tak boleh key in order. Kena tunggu mereka buka system cart semula hingga saya terpaksa berebut2 ke office HQ utk buat order dan pos sendiri. saya taknak burukkan sesiapa tapi saya rasa itu adalah kelemahan syarikat itu yang perlu diperbaiki. Saya ada kemukakan cadangan dan email tetapi tidak dilayan. Jadi tak mengapa, kini saya dah jumpa syarikat Isagenix yg menepati kehendak saya yg ingin berniaga 100% online.
Jika perlu ke office Isagenix pun ada hari yg office buka sampai waktu malam dan juga hari Sabtu.

Jika nak tahu lebih lanjut tentang 1001 sebab saya pilih Isagenix atau nak join team saya. ( Saya hanya cari 10 org sahaja utk guide, ramai2 nanti susah nak pantau.
Jadi kita mulakan sikit2.
Guideline melalui fb, skype, whatsapp atau jumpa saya.)
Hubungi saya dgn Sms/whatsapp 019-221 2213